01 augusztus 2018

Fotózás (Makró, Táj, Épület)

Még mindig a fotózás tölti ki a napjaim legjavát. Gyakorlok rendületlenül és igyekszem minden témakörbe egy kicsit jobban beleásni magam. Ígértem is, hogy majd hozom a képeket. Úgyhogy ez most egy kis pótlás...
Amikor nekivágtam ennek a tanfolyamnak, akkor én pontosan tudtam, hogy számomra a dokumentarista, pillanatképek világa a szerelem. De ezt itt a blogon nem is kell ragoznom, hiszen eddig is ebben a témában hoztam a képeket. Szóval nem titok, hogy a kicsit extrémebb, mozgalmas pillanatképeket szeretem. Meggyőződésem volt, hogy a többi téma, mint "épületfotó, tájkép, természetfotó, portré...stb." nem is fog tetszeni igazán. Ugyanakkor mindenképp fontosnak tartottam, hogy fejlődjek ezeken a területeken is. Plusz feladat is, hogy beadjunk minden témakörből 5-5 jól sikerült képet. Úgyhogy szükséges "rossz" lesz.
Aztán azon kaptam magam, hogy kezdek belemelegedni a makróba. Sőt, még tetszik is. Pedig elképesztően idegőrlő, speciális lencse híján, közgyűrűvel megtalálni azt a századmillimétert, ahol éles a kép . De megéri, mert amikor sikerül az nagyon különleges élmény. Erről mutattam is az első próbálkozásaimat ITT és ITT.


Aztán, voltunk idén, egy igen tartalmas nyaraláson, és tudtam, hogy lesz alkalmam egy csomó szép helyszínen fotózni. Ezért úgy terveztem, hogy az épületfotókat, meg a természet/tájfotókat itt fogom majd kipipálni. Aha..., itt jöttem rá, hogy az épületfotó és a tájfotó nem az én műfajom. Mármint persze, sikerülnek ezek is úgy-ahogy. Csak én tökéletes képeket szeretnék a portfóliómba majd betenni. Na mármost a tökéletes tájképekhez a kulcs: a KIVÁRÁS... Ez szerintem életem legnehezebb feladata. Én egyszerűen nem bírok kivárni és egy helyben ülni. Azonnali megoldást akarok. A napot pedig nem tudom olyan színűvé, és olyan magasságra állítani ahogy a kedvem kívánja, akkor és ott. Ezért nem lesz olyan jó a fotó. Szóval tudom én az elméletét, csak kivárni nem tudom a végét. Úgyhogy ezek a képek egyenlőre az igazi kihívások számomra. Pedig ez az egyik legkönnyebb témakör (aszongyák 😅)... Csak nem az ilyen izgága, fullon pörgő hülye gyerekeknek, mint én 😅😜 Úgyhogy az erre a témára eddig készült képeim, még messze nem azok amiket szeretnék a portfóliómban látni. Ráadásként, én többnyire álló képeket szeretek készíteni (ez nekem is friss felismerés a visszajelzések alapján, de tényleg igaz) és a tájképeknél a fekvőt preferálják jobban (bár ezzel én vitatkoznék, de "eztetet" mondták 😬).


Az épületképek talán egy fokkal könnyebbek. Egyrészt a nyaralás alatt bőven találtam olyan épületet ami adta magát. Másrészt az épületeknél a szimmetria-aszimmetria keresésével aránylag könnyebb megtalálni szerintem a működő témát. De nyilván itt is van még hova fejlődni. Sokszor torzulnak az egyenesek, mert sima kit obival készítettem. Sokszor nem kalkulálok előre és az utómunkánál jövök rá, hogy ha kicsit állítok a perspektíván, akkor eltolódik a kompozíció és nem működik már a kép. De azért volt sikerélményem is, csak nyugtáztam, hogy ez se az én platformom alapvetően. 😅


Most pedig a sport fotókra, valamint a portrékra (műtermi) terelődött a figyelmem. Ezek mondjuk valószínűleg tetszeni fognak. A műtermi fények nagyon érdekesek, alig várom, hogy többet tudjak róluk. Ugyanis sose szerettem a mű fényeket, mindig is természetes fényekkel fotóztam. De van abban valami, ahogy dolgozni lehet a műtermi fényekkel. Érdekesek.
Amint lesz elég anyagom a témában, akkor azokat is megmutatom majd.




Nincsenek megjegyzések :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

top social