30 november 2016

Kívánság listák


Holnap már december, és ezzel hivatalosan is beindul a kívánságok szezonja. Az én gyerekeim már most olyan hosszú listát írtak, amit még maga Teréz anya se kapna meg. De a remény hal meg utoljára, ugyebár... :)
Évekkel ezelőtt még hagytam, hogy rengeteg csomagnak jusson hely a fa alatt. Annyira elragadott engem is a régmúlt karácsonyok emléke, hogy nem szabtam semmiféle gátat a kívánságoknak és csomagoknak. Sőt! Ami azt illeti még hajszoltam is... Csakhogy hamar bebizonyosodott, hogy nem teszek jót vele. Legfőképp a gyerekeknek nem. Egy alkalommal annyira tele lett a karácsonyfa alja, hogy volt olyan csomag amit csak napokkal később bontottak ki. Katasztrófa. Így nem is lehet igazán örülni a megérdemelt ajándékoknak. Arról nem is beszélve, hogy a gyerekszoba igen hamar egy duzzasztógát lett, és jóformán kevés dolog akadt amit értékesnek számított számukra. Tehát, ennek véget kellett vetni. Egy barátnőm aztán mesélte, hogy náluk van egy szabály az ajándékokra: "Egy amire vágyik, egy ami hasznos, plusz egy meglepetés". Ez nagyon megtetszett. Milyen egyszerű - gondoltam - és következő karácsonykor már ehhez a szabályhoz igyekeztem tartani magam. Valamint a rokonokat is megkértem, hogy egynél többet ne "rendeljen" senki a Télapótól.

Véletlenül a Pinteresten is belebotlottam, hasonló kívánság listába.Úgyhogy ihletet kaptam és szerkesztettem a gyerekeimnek is egy nyomtatható levelet. Skicceltem gyorsan egy lány és a fiú manót. A gyerekeknek nagyon tetszett. Mindenki kitöltötte a nevét, valamint, hogy saját bevallása szerint milyen volt az idén? Végül pedig négy helyet biztosítottam a kívánságoknak. (1. Amire a legjobban vágyom..., 2. Amit olvasni tudok..., 3. Valami ami hasznos..., 4. + egy kívánság...) Persze nem csak négyet írhattak be (mert a mamáknál is pottyanhat valami) de így lett egy kerete a levélnek.


    Igen, hozzánk a Télapó jár karácsonykor is, mert mi a francia hagyományok szerint ünneplünk. Ezért mi a levelünkben a Télapót szólítjuk meg. Viszont mivel tudom, hogy sokan az angyaloknak és a kis Jézusnak címeznék a levelet, készítettem megnevezés nélküli verziókat is, hogy mindenki megtalálja a kedvére valót. :)


     
    Télapónak címzett levél: Fiú manóval - Lány manóval
    Címzett nélküli levél: Fiú manóval - Lány manóval 


     https://drive.google.com/open?id=0B6Rh0yRHjW0UZE4zbUw3RUpUOWc 
     Ha pedig valakinek nem tetszik a fentebb, a keretek közé szorított kívánságlista. 





    Nincsenek megjegyzések :

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    top social