25 április 2017

Kreatív kalendárium • PLANNER

Már vagy egy éve beiratkoztam a Kreatív Kalendárium Online tanfolyamra, amit Farkas Lívia és Budaházi Brigitta indított. Nem rég őszintén írtam magamról, és hogy milyen egy káosz nő vagyok. Nos, ez a tanfolyam is sokat segített az elmúlt egy évben abban, hogy rendszerezzem a gondolataim, a teendőim és a céljaim. Nagyon praktikus megoldásokat kaptam arra vonatkozólag, hogy miként tudom egyetlen gyűrűs kalendáriumban menedzselni az életem. Bár azt azért hozzá kell tennem, hogy gyakorolni és próbálkozni kell, mire sikerül tényleg a saját rendszert felépíteni. Hiába hallottam a sok jó ötletet, ha még nem éreztem magaménak és addig kellett alakítgatnom míg az én hasznomat nem hajtotta végre. Mondjuk még mindig nem forrott ki a tökéletesen patent rendszer, és sok helyen még kezdetleges, vagy hibás. De már most is nagyon hasznos és minden hibára úgy tekintek, mint gyakorlati visszaigazolásra, ami abban segít, hogy igazán tökéletessé váljon végül a rendszerem.

Az én naptáram szerintem végtelenül egyszerű, mert egyrészt sima fekete mappás, másrészt a jelölésekhez csak pecséteket és színkódokat használok. Talán idővel majd a szimbólumok is helyet kapnak benne. De egyenlőre még nem tartok ott az egyedfejlődésben. 😅 A díszítést sem szoktam cifrázni, mert az én szemem kívánja a harmóniát. Vagyis, vagy mindenhol díszíte(né)k, vagy sehol. Úgyhogy egyenlőre sehol. Hacsak nincs valami jó kis pecsétem, amivel odanyomdázok és így egy kicsit "extrább" az összkép. Pecsétekbő,l kizárólag Scrapfellow planner, vagy KitKlub™️ bélyegzőket használok. Vagy régebbi akril bélyegzőket. De azt is csak feketével, szóval harmonizál a többivel. /Mondjuk, hogy rögtön ellent mondjak magamnak, pont tegnap pecsételtem fel a FRANCIA szót kékkel, mert nyáron Franciaországba készülünk és már most gondolkodom, hogy miként tudom majd lekötni a gyerekeket a hosszú útra és ide írom a felmerülő ötleteimet és a listát/
Vagy előfordult már, hogy egy motivációs kártyát betetettem. De számomra ennek a kalendáriumnak a hasznossága az elsődleges, nem pedig a dekoratív kinézete. Azt a vonalat máshol szoktam kiélni. 😉

Ezen kívül, elválasztó lapokat használok még, de azok is javarészt nagyított fotók, vagy logók (nyilván a munkaterületek) elkülönítésére amiket lamináltam. Egyedül a gyerekeknek készítettem díszített scrapbook oldalt (...mert ők megérdemlik 💕), aminél a színkódjuk rögtön árulkodó is. Ugyanis tudatosan nem is használtam más színt, mint amivel jelölni szoktam az őket érintő programokat a naptárban.

Ami talán egy kicsit érdekesebb, hogy a vonalzómat átvariáltam, mert ráragasztottam a heti FIX dolgaim listáját, így csak kikapom, és átrakom a következő hétre. Ezt a vonalzó mindig a kiindulási pontom. Úgy osztottam fel, hogy a vonalazása egybeesik a naptáram vonalazásával, így tulajdonképpen meghosszabbítása az adott napomnak. (A fenti képen mondjuk kitakarja a napi rutin kártyám az adott napot, ugyanis a héten kezdtem megint felépíteni a FlyLady program szerint a havi háztartási teendőimet, de talán így is kikövetkeztethető a rendszer).

Többet viszont nem árulok el, mert javaslom mindenkinek akik küszködnek a cetlikkel, vagy az időbeosztással, vagy az életmenedzseléssel, hogy végezzék el a tanfolyamot, mert szerintem nagyon hasznos. Legalábbis nekem sok új és jó tanáccsal szolgált a naptárhasználattal kapcsolatban. Ráadásul még én sem tartok az út végén, és mindenkinek más ez az út (ezt nem győzi Via is hangsúlyozni).




Nincsenek megjegyzések :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

top social