01 február 2016

Papír tárolás

 
A papírtárolás szerintem az egyik legfontosabb tárolási kérdés egy scrapbookosnak.  Hol és hogyan tároljuk. Fektetve, vagy állítva? De az is problémát okoz, hogy rengeteg papírt hogyan rendszerezzük? Sőt! Különböző méretek vannak. Ráadásul ott vannak a maradékok is... Hogy lehet mindezt átlátóvá tenni?
Azt nem állítom, hogy megtaláltam a legjobb megoldást, de azt megmutatom, hogy én hogyan tárolom őket.

Először is az "állva vagy fekve tároljuk őket" kérdésre, az én voksom, hogy fekve. Volt egy IKEA fali tárolóm, ami egy ideig jónak tűnt, de aztán azt tapasztaltam, hogy a gravitáció dolgozott... Elkezdtek lekonyulni a papírjaim. Úgyhogy szerintem mindenképp csak fekve érdemes tárolni.
Amikor tervezni kezdem az asztalt, akkor számomra nagyon fontos volt, hogy a papírok egy helyen helyezkedjenek el. Az összes. Kicsi, nagy, vágott, teljes...stb.

A rendszer a következő lett...


A 12"es fakknak lenyíló ajtaja van, mert a papíroknak kihúzható polcai lettek. A kihúzható polcokat felcímkéztem aszerint, hogy milyen stílusú, vagy témájú papírokat találok benne. Azon belül pedig, post-itekkel választottam el a további készleteket, vagy kategóriákat.
  • Scrapfellow Kit klub polc
  • Kedvencek polc (értelem szerűen a kedvenc készleteim)
  • Egyéb (fóliák, alapkartonok...stb.)
  • van egy Maradék papírok MAPPA is, ennek is külön polca  van (ebben a mappában tartom, szín szerint kategorizálva a kisebb papírpaneleket. Aszerint kerülnek ide a papírok, hogy szabályos vonalakkal kell rendelkeznie. Nem lehet se tépett, se lyukasztott...stb. )  
  • Vegyes maradékok (egyéb papírok. Tépett papírok, lyukasztott papírok...stb. Olyan papírok, amikből már csak részletei használhatóak.)


A 6"-es papírok fiókban, a tömbök egymás mögött sorakoznak. Mellettük két kis dobozban tárolom a kisebb maradék papírokat. Ebben nincs rendszer. A szabály annyi, hogy csak a 4x6-os méretnél kisebb, de szabályos szélű paneleket illetve csíkokat tárolom. Ugyanebből a méretből, a lyukasztott, vagy tépett darabokat könyörtelenül kidobom. Sajnos valahol meg kell húzni a határt. Nálam ez itt van. Különben papírfulladás esete forogna fent. 

A dobozon belüli kisebb papír maradékok...

A Project Life kártyáknak fenntartott fiókban, a kártyákat csak színek szerint rendeztem, mivel nincs még olyan tetemes mennyiségem, hogy ennél nagyobb rendszert igényelne. Egy alkalommal, az egyik Studio Calico PL kitjében voltak ezek a színkártyák. Ezek szolgálnak most a rendszer fenntartására. Ezek magasabbak és szín szerint azonnal látom, hogy milyen kártyára van szükségem. De kezdem kinőni ezt a kisebb dobozt, úgyhogy nem kizárt, hogy így a rendszer is változik idővel.




Ha hasznosnak találtad ezt a cikkem, akkor köszönöm a hozzászólásodat, az ajánlásodat, vagy a megosztásodat!
----------------------------------------------------------------------

Ha érdekelnek további ötletek, akkor ajánlom figyelmedbe a témában eddig megjelent cikkeimet:

2 megjegyzés :

Soady Art írta...

De jó! Pont a papírokkal szerencsétlenkedtem a hétvégén. Azt hiszem előbb-utóbb szükségem lesz egy olyan belső polc rendszerre mint a tiéd.

Mounier Noémi - Kolibri írta...

Ez a kihúzható megoldás nagyon jó (ismét). Bátran ajánlom :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

top social