17 november 2017

Adventi naptár óra


Már évekkel ezelőtt rábukkantam erre az ötletre a Pinteresten. De eddig még nem jutottam a kivitelezésig. Mondjuk valószínűleg papírból lett volna a legegyszerűbb és leggyorsabb. De én időtállót szerettem volna, amit jó esetben a gyerekeim majd tovább örökölhetnek az unokáimnak ♥️ Meg, hát tényleg nem szeretném ha lerongyolódna egy-két év után. Szóval két választás volt. Vagy veszek egy óralapot és átalakítom, vagy készítek egyet saját magam. Az utóbbit választottam (szentimentális okokból).

Idén ugye beszereztem a levegőn száradó gyurmát (itt írtam az ajtóról amit szintén ebből készítettem), amiből több projektet is terveztem. Mint például ezt az Adventi Hóemeber órát, ami egy remek - és természetesen vicces - módja annak, hogy vezessük a gyerekkel, "hány nap van még hátra karácsonyig?"

Az elkészítése az egyszerűbbnél is egyszerűbb! Nyújtsuk ki a gyurmát és fogjunk egy akkora tálat (nálunk ez pl. egy nagyobb műzlistál volt) aminek a mérete megfelelő számunka az óra lapjának. Nyomjuk bele és vágjuk ki általa a kör alakú formát. Ezt követően a közepét szúrjuk ki egy tompa (pl. ceruza) tárggyal. Majd hagyjuk megszáradni.
Formázzunk orrot is neki. Ennek is ugyanúgy kinyújtjuk az alapját, csak egy sniccerrel, vagy egy vonalzóval megformázzuk a kívánt  formáját. Ennek is előkészítjük a "jancsiszög" helyét és kiszúrjuk még száradás előtt.
Száradást követően megfestjük az orrokat és a hóember pofiját is. Én a szemeihez egy csavar fejét mártottam fekete festékbe és így nyomdáztam (ezért maradt a fehér közepe ki). A szájának a pöttyeit egy ecsetnek a nyelével pöttyöztem. Az arcát kézzel festettem. Végül a számokat pedig nyomdáztam Scrapfellow bélyegzőkkel. Annyi csavarral, hogy a 6-át és a 24-ét kicsit nagyobb betűtípussal nyomtam, hogy kiemeljem a Magyar ünnepnapok jelentőségét. A legvégén pedig, a teljes száradást követően érdemes egy kicsit utána csiszolni egy finom csiszolóval az óralap széleit.

Az orrát majd egy jancsiszöggel fogjuk egymáshoz applikálni. Az orr típusát pedig majd a gyerekek találhatják majd ki. Ja és természetesen a manók hozzák majd. 😜


Nincsenek megjegyzések :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

top social