18 április 2017

Szennai locsolás & Kéthelyi tojásfa

Évek óta nagy vágyam volt, hogy láthassam a hagyományos locsolást húsvétkor. Budapesti lányként, nekem már egész korán (talán 10 éves koromra) kihalt a locsolási "szezon" és addig is csak a szűk környezet vette a bátorságot a locsolásra (rokonok és szomszédok). Csak hallottam arról, hogy vidéken micsoda locsolásokat rendeztek. Mondjuk kipróbálni akkor és azóta se kaptam kedvet, de látni szerettem volna. Idén végre sikerült eljutnunk családilag Szennára, ahol egy aprócska skanzenben volt lehetőségünk végignézni ezt a régi hagyományt. Éppen időben, 11-re oda is értünk, amikor is megindult a legénysereg a pléhvödrökkel. Az első háznál sajnos nem jutottam elég közel az eseményekhez, de a harmadik háznál már igyekeztem jól helyezkedni, hogy sikerüljön lencsevégre is kapni a locsolást és a körítést is. Mondjuk a csajokat nagyon sajnáltam. Jó adag bátorság kellett hozzá, hogy ezt bevállalják. Az egyik lány, mikor várták a fiúkat a vödrökkel, meg is jegyezte, hogy naná, hogy most kell beborulnia az égnek, amikor ők jönnek... 😅
Amúgy a ruhák és a környezet abszolút csodás volt. Tényleg elhittem, hogy egy időgéppel a régmúltba járhatunk. Ráadásul, azt nem mondom, hogy nem voltak sokan, de megugorhatatlan tömeg se volt, úgyhogy családostól ideális programnak bizonyult.
A végén alkalmat kerítettek a legények és az asszonyok (vagy menyecskék? nem tudom mi a hivatalos megnevezésük) is arra, hogy táncba hívják a vendégeket. Így Milával ketten táncoltunk is egy kicsit velük. Amíg a Medi és Apa kalácsot, csokit és sajtokat vettek a kerítésen kívül.


Szennán megéhezve, Kéthely felé vettük az irányt. Egyrészt hogy egy ottani csárdában jóllakjunk. Másrészt pedig megnézni a híres tojásfát. Ami tényleg elképesztő impozáns látványt nyújtott. Pedig odafelé attól féltünk, hogy majd nem találjuk... 😅 Hihetetlen mennyiségű tojás volt felaggatva a fára. Megsaccolni se tudnám, de gyönyörű volt. Olyan vidám hatást keltett, hogy azonnal megkedveli mindenki a Húsvéti ünnepeket 👌 Jövőre szerintem marad ez a kirándulás tematika, mert ez így nagyon klassz volt. 💜


A mellékelt képeket vegyesen, tükörreflexes géppel és telefonnal készítettem.

Nincsenek megjegyzések :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

top social